|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaka1987r
Moderator
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: InoVWrocław
|
Wysłany: Pon 10:12, 23 Cze 2008 Temat postu: Polerka felg-Pytania,porady itp |
|
|
Wszystko zwiazane z polerka felg prosze zamieszczac w tym temacie. Mozna tu sie chwalic swoimi dzielami, dzielic sie wiedza jak tez szukac pomocy:)
PozdraVWiam!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
oldi
Super Moderator
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: vwślask.pl
|
Wysłany: Pon 10:24, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Polerka felg - krok po kroku by Wonski
A więc z tego, co wiem, wiele osób prosiło o porady dotyczące polerowania felg!
Od razu zaznaczam ze jest to tutorial opisany na własnych doświadczeniach i tego, co swojego czasu wyczytałem na Internecie!
Dodam jeszcze ze nigdy nie używałem żadnych mechanicznych narzędzi itp.!
Za nic nie biorę odpowiedzialności, a w razie problemów mogę jedynie coś podpowiedzieć!
I.
Na początek!
Przede wszystkim, chciałbym uświadomić wszystkim zainteresowanym, iż polerka mimo ze jej efekty są wyśmienite praktycznie w każdym przypadku, to nie jest to zadanie dla każdego, ponieważ zajmuje ona mnóstwo czasu, wymaga trochę hajsu, wiele sił, cierpliwości i ogólnie wielkiego poświecenia! Wiec, jeżeli masz słomiany zapal to nie czytaj dalej…szkoda czasu!!
II.
Z czym w ogóle należy zaczynać??
No wiec musimy przygotować sobie kilka rzeczy, które pomogą nam w naszej polerce. Wymienię kilka przykładów środków wspomagających i pewne produkty, które będą niezbędne!
Scansol, Paint Remover, lub zwykły zmywacz do powłok lakierniczych kupiony w każdym chemicznym – te produkty, pozwolą nam w łatwy sposób usunąć lakier, który (już niepotrzebnie) zalega na naszych felgach(opcja dla tych, którzy takowy problem napotkają).
BOLL, Autosol, Automax – to pasty i inne chemiki do polerowania, których użyjemy w końcowym stadium polerki.
Pędzel – do nakładania preparatu usuwającego powłokę lakiernicza.
Szpachelka plastikowa – żeby usunąć pozostałości lakieru. Plastikowa?? - żeby nie porysować felgi.
Papiery ścierne, wodne – pomogą nam pozbyć się głębokich rys, obić, wżerów z felgi.
Szmatki, ścierki, gąbka, miska z wodą – i rożne inne gadżety, które się przydadzą.
Radio - żeby umilić sobie czas spędzony na polerce.
III.
No to lecimy:
Wydaje mi się ze pierwszym podstawowym krokiem jest ściągniecie opony z felgi, co przede wszystkim ułatwi nam prace, ponieważ felga z opona jest niewygodna do operowania, ciężka i zresztą nie dojedziemy w każde miejsce rantu.
#
Następnie należy felgę odpowiednio przygotować do kolejnego etapu, więc myjemy felgę dokładnie, zarówno od przedniej strony, ale również przepłukujemy od wewnętrznej, ponieważ często piasek lubi się stamtąd przedostawać podczas szlifowania papierem.
#
Teraz przystępujemy do ściągania lakieru. Jest to o tyle proste ze pędzlem nakładamy na pomalowana powierzchnie jeden z ww. środków(najlepiej grubsza warstwę, bo po prostu lepsze działanie) i czekamy kilka minut, aż lakier się pomarszczy, a następnie ściągamy go za pomaca szpachelki. Zazwyczaj te czynność należy powtórzyć, ponieważ zawsze coś zostaje po pierwszym razie. Wiec nakładamy kolejna warstwę itd., aż do uzyskania całkowitego usunięcia lakieru i efektu żywego aluminium.
#
Po raz kolejny przepłukujemy felgę.
#
Przechodzimy do papierów, przygotowujemy sobie miskę z woda i papiery wodne, tutaj jednak musimy zastanowić się nad stanem swoich felg, ponieważ felgi są rożne i rożnie się do tego zabieramy. Żeby na przykład zacząć zabawę na „ładnej” feldze zaczynamy od papieru 400,ale sam się przekonałem ze czasami można się przeliczyć i wtedy zabawę trzeba zacząć nawet od 120 albo i grubszego!! Przypuśćmy ze są to felgi pośrednie, wiec zaczniemy od papieru o ziarnistości 200,moczymy go(pamiętajcie żeby wody sobie nie żałować, ten papier nie przypadkowo nazywa się wodny)i tak sobie jedziemy i jedziemy okrągłymi ruchami(oczywiście zmieniając wytarty kawałek papieru na nowy)...ale kiedy przestać i zmienić na inna grubość?? No wiec intuicyjnie, po dokładnym przejechaniu całej powierzchni, po usunięciu największych wżerów i rys i upewnieniu się ze zrobiliśmy to odpowiednio dobrze, spłukujemy wodą nasza felcie z „mułu” i bierzemy kolejny papier o drobniejszej ziarnistości. Tylko, jaki teraz wziąć?? No wiec ja najczęściej z początku przeskakuje o jakieś 200(później będziemy przeskakiwać o więcej),a wiec teraz 400.Powtarzamy proces. Powiedzmy całość wygląda mniej więcej tak:200,400,600,800,1000,1500,2000,2500 – wydaje mi się to nie za mało, nie za dużo, jeżeli tylko osoba wykonująca czynność się przyłoży i chce mieć ładny efekt.
#
Po zabiegach związanych z papierami, kiedy będziesz miał wszystkiego dość, a najbardziej swoich felg, przechodzimy do ostatniej fazy polerki, a mianowicie polerowania !Najpierw osusz felgę, a następnie weź miękką szmatkę, wyprowadź na nią trochę specyfiku do polerowania, który wymieniałem w pkt II i poleruj swoja feleczkę, aż do uzyskania pełnego połysku! Materiał, którym polerujesz często zmieniaj na nowy, ponieważ będzie się brudził i zostawiał smugi!!
#
Jeżeli wykonałeś dobrze moje zalecenia, efekt powinien być powalający!!
IV.
Najczęściej zadawane pytania:
1.Malować czy nie - co zrobić żeby efekt pracy się nie zmarnował??
Felg osobiście nigdy nie malowałem lakierem bezbarwnym, chociaż niektóre osoby twierdza ze nie ma to żadnego wpływy na połysk, a przynajmniej po umyciu woda maja dalej efekt „jak nowe”! Ja twierdze ze jest to brednia, bo czytałem również ze robi się mgiełka, lakier lubi pękać, albo inne cuda się dzieją i trzeba znowu jechać od nowa!! Ja radzę raz w tygodniu przelecieć felgi środkiem do polerowania i pilnować tego, ponieważ z czasem mogą pojawić się tam nieciekawe plamy i inne badziewia psując nasza prace!
2.Zostają rysy, co zrobić??
Powrócić do grubszego papieru i do skutku ścierać, nic innego, chyba ze rysa naprawdę jest wielkości kanionu to już nic nie poradzimy!
3.Ile arkuszy papieru potrzeba na cztery felgi??
To zależy wyłącznie od stanu i wielkości felg. Najlepiej jest to zaobserwować robiąc pierwsza felgę i odpowiednio wyliczyć na podstawie straconego materiału ile jest nam jeszcze potrzebne na kolejne trzy. Często wygląda to w ten sposób ze tracimy około jednego arkusza danego papieru na jedna felgę.
4.Powierzchnia po polerce jest matowa, co zrobić??
Widocznie nie odpowiednio postarałeś się przy ścieraniu papierami wodnymi i zostały rysy, których pasta nie jest w stanie usunąć, w takim momencie jesteś zmuszony do powrotu na papier przynajmniej 2000 i postaranie się bardziej. Często również pomaga zmiana samej pasty np. z Automat na Autosol. Rzadkimi wypadkami jest tez wyjątkowo niesforny stop aluminium.
5.Mam od krawężników ubytki na rantach, co zrobić??
Jeżeli popieścisz go odpowiednio papierami od najgrubszego poczynając to myślę ze takowy ubytek się podda i będzie w miarę niewidoczny.
6.Moja felga była szpachlowana, co zrobić??
Co tu dużo pisać, chyba szpachli nie będziesz polerował??
7.Co z czarnymi powierzchniami(boczne ścianki itp.), jeżeli chce je zostawić jak w oryginale??
Myślę ze usuniecie ich zmywaczami do lakieru i późniejsze odnowienie ich poprzez zaklejenie powierzchni polerowanej i nałożenie nowej warstwy lakieru jest najlepszym rozwiązaniem.
8.Dawno,od kilku tygodni nie myłem felg, nie mogę ich doczyścić, co zrobić??
To już jest problem. Dla pewności wysil się trochę i pomachaj szmatka z pasta polerska, ale jeżeli to nic nie da, wróć do papieru 1500-2000 i przeczyść ponownie felgę, a następnie przepoleruj.
mam nadzieje ze nei bedzie miał nic prze4ciwko ze jego prace tu wkleiłem
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaka1987r
Moderator
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: InoVWrocław
|
Wysłany: Pon 10:41, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Moje felgi po czesciowej polerce pasta AUTOSOL. Polerke wykonywalem maszynowo zreszta jak kazda polerke. Pozdrooo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oldi
Super Moderator
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: vwślask.pl
|
Wysłany: Pon 10:43, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
no elegancko Ci to wyszło al;e nei kazdy wali maszynowo polerke ja robiłem recznie i wsumie to musze poprawic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaka1987r
Moderator
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: InoVWrocław
|
Wysłany: Pon 10:46, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Fakt ze nie kazdy robi maszynowo ale moim zdaniem duzym ulatwieniem jest kupienie chocby filc na wiertare i jazda. Przy tym co ja robie(czasem 2-3kpl w tyg) to bym sie zajechal robiac wszystko recznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oldi
Super Moderator
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: vwślask.pl
|
Wysłany: Pon 10:50, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
no filc to inna sprawa tez jade na wiertarce ale papierem to recznie jade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaka1987r
Moderator
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: InoVWrocław
|
Wysłany: Pon 11:01, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
ja papierem recznie jade tylko w takich miejscach gdzie maszyna nie dojdzie.
Wklejajcie swoje felgi po polerce jak ktos ma sie czym pochwalic z checia wszyscy poogladaja:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Liex
Administrator
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:49, 23 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Super Ci wyszły felgi.
A pasta Autosol nawet nie jest tak droga, jak by się wydawało, a co do maszyny to robi swoje i to jest plus, a co do felg jak kto polerował to coś zaraz powklejam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Liex dnia Pon 14:32, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
oldi
Super Moderator
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: vwślask.pl
|
Wysłany: Wto 23:02, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
tylko ze autosola nei kupisz na slasku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaka1987r
Moderator
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: InoVWrocław
|
Wysłany: Śro 9:15, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Oldi a od czego jest allegro:) ja tylko tam kupuje bo u mnie tez nie jest dostepny...:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bob.r
5 KM/h
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:18, 06 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ręcznie da się wypolerować, tylko po co się męczyć... Jedynie skompletowanie sprzętu i materiałów trochę kosztuje żeby robić to szybko i dobrze.
kaka1987rtwoje fele wyszły całkiem zacnie, czekam aż zagoszczą na samochodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|